POWIDOK – Józef Gałązka, Natan Kryszk

zewnętrzna drewniana elewacja Galerii Władysława Hasiora

Galeria Władysława Hasiora

Godziny otwarcia:

poniedziałek: zamknięte
wtorek–czwartek: 9.00–17.00
piątek–sobota: 11.00–19.00
niedziela: 9.00-17.00

Ostatnie wejście – pół godziny przed zamknięciem filii

Cennik:

Для всіх наших друзів з України
вхід до музею - 1 злотий.
Normalny 17,00 zł
Ulgowy 10,00 zł
Oprowadzanie 40,00 zł
Karta dużej rodziny 5, 00 zł
Bilet rodzinny max. 2 dorosłych + max. 4 dzieci: 35 zł
Bilet grupowy od 15 os. +1 gratis 8,00 zł
Audioprzewodnik 5,00 zł

wstęp wolny w każdą niedzielę

Plakat - Powidok, Józef Gałązka, Natan Kryszk,,
Data otwarcia: 22/10/2022
Data zamknięcia: 31/01/2023

Kuratorzy: Sarmen Beglarian i Sylwia Szymaniak

W 2019 roku Józef Gałązka po ukończeniu studiów na Wydziale Rzeźby na warszawskiej ASP postanowił wyruszyć w miesięczną podróż przez Polskę, w poszukiwaniu swojej tożsamości jako artysty–rzeźbiarza. Do swojej podróży zaprosił Natana Kryszka, z którym wspólnie tworzył rzeźby, obiekty, instalacje.

Na potrzeby podróży Józef Gałązka stworzył mobilną pracownię “Widok” – powóz łączący funkcje pracowni rzeźbiarskiej oraz punktu prezentacji sztuki. Forma pracowni na kołach inspirowana kramami jarmarcznymi i handlem ulicznym, nawiązuje do nomadycznego charakteru pracy artysty.

Wystawa w Muzeum Tatrzańskim ma pokazać́ dorobek miesięcznej podróży i jej konsekwencji. Artyści odbyli podróż od Tatr do Morza Bałtyckiego z przystankami w miejscach ważnych dla polskiej tożsamości, wakacyjnych kurortach, małych miejscowościach, muzeach i galeriach, miejscach słynących z pięknej przyrody i naturalnego pejzażu. W czasie trasy powstały prace, które były komentarzem lub kronikarskim zapisem przebiegu podróży.

Józef Gałązka i Natan Kryszk przy okazji wystawy w Muzeum Tatrzańskim w Zakopanem zdecydowali się na odnowienie relacji z widzem i przekazanie swoich przemyśleń dotyczących roli artysty w społeczeństwie. Swoje skupienie pragną przekierować na studium portretu, inspirując się̨ firmą portretową Stanisława Ignacego Witkiewicza, który przez swoją słabą sytuacje materialną postanowił zmienić kontekst powstawania swoich dzieł i ich funkcje. Podobnie jak dla Witkacego tak dla obu twórców istotne będzie motto spisane w regulaminie firmy portretowej Witkiewicza: „Klient musi być zadowolony. Nieporozumienia wykluczone.”

Wpisz szukane wyrażenie